Caricaturana
Inspired by an idea from Soviet director Sergei Eisenstein, director Radu Jude silently flips through satirical lithographs by 19th-century French artist Honoré-Victorin Daumier. Soon, the caricatures’ original texts are read out. Finally, the caricatures are used as commentary for actual news.
Who else but Radu Jude could have brought together 19th-century lithographs, Russian film theory, and… Gwyneth Paltrow’s infamous scented candles? And all in under 10 minutes! Fusing visual pranks with social commentary, this mischievous game of free association tickles the brain hilariously.