Carnal Knowledge
Jonathan and Sandy share an endless fascination with women. As time passes, their relentless pursuits become more competitive and damaging. Their lives become a vicious circle of girls, booze, and unfulfillment—realizing too late that in the war of the sexes, they are their own worst enemy.
One of the great New Hollywood films, Carnal Knowledge is an oft-overlooked gem in the careers of Jack Nicholson and Mike Nichols. A scathing, decades-spanning portrait of misogyny, male ego, and the women left in its wake, this acidic study in arms-length intimacy is an anti-romcom for the ages.