Cat and Mouse
Cat and Mouse portrays a brief narrative of the dance performed when a predator meets prey.
It may be just over a minute long, but this early, expressionist short from Jim Henson is brimming with percussive imagination. Set to a track composed by jazz drummer Chico Hamilton, with whom Henson would later collaborate, Cat and Mouse is a hand-drawn, syncopated wonder.