Cenote
In Northern Yucatán, sinkholes constituted the sole water source for some Mayans. Cenotes were used for ritual sacrifices, and the Mayans believed that these holy springs connected this world to the afterlife. The past and present of those living around the cenotes coalesce in this mysterious place.
While exploring Mayan mythology and traditions associated with the cenotes, director Kaori Oda—a student of Béla Tarr—takes us on an immersive journey into nature’s wonders. This sensory documentary captures a mystical world using Super 8 film, an aquatic soundscape, and an evocative voice-over.