Central Airport THF
Berlin’s historic defunct Tempelhof Airport remains a place of arrivals and departures. Today its massive hangars are used as Germany’s largest emergency shelter for asylum seekers, like 18-year-old Syrian refugee Ibrahim, who awaits the answer of whether he will gain residency or be deported.
From its storied history glorified by the Nazis and enshrined for its role in the Berlin Airlift, Berlin’s Tempelhof is probably the world’s most famous airport. Karim Aïnouz’s striking documentary explores the essential role it has today, housing refugees in its astounding, repurposed architecture.