Charles and Lucie
An old and poor couple, Charles and Lucie, scrape by working as a concierge and an untalented antique dealer, respectively. But one day, their dreary daily routine is disrupted by the surprising news that they have inherited a luxurious house in the South of France.
At once a road film, a cautionary tale, and an autumnal romance, Nelly Kaplan’s freewheeling comedy—in which she cameoed as a fortune teller—cannot be pinned down. As a wildly absurd series of unfortunate events sends a working-class couple off course, love emerges as the greatest wealth of all.