Charles, Dead or Alive
For his 1969 feature debut, director Alain Tanner (In the White City) transplants the revolutionary spark and spirit of May ‘68 to his native Switzerland, intelligently examining a man’s attempt to trade his comfortable bourgeois life for the counterculture. Winner of Locarno’s Golden Leopard!