Chicken with Plums
Since his beloved violin was broken, Nasser Ali Khan, one of the most renowned musicians of his day, has lost all taste for life. Finding no instrument worthy of replacing it, he decides to confine himself to bed to await death.
From the directors of Persepolis comes another enchanting film adaptation of a graphic novel by Marjane Satrapi. Starring Mathieu Amalric and Maria de Medeiros, it combines touches of imaginative animation, fanciful design, and colourful imagery to masterfully bring to life an eccentric love story.