This documentary follows the life of Seven children who are working under extreme conditions at India’s busiest cremation ground, Manikarnika in Banaras.
Opening our focus on filmmaker Rajesh Jala is his much acclaimed documentary Children of the Pyre. The visually intense backdrop of a Hindu crematorium is juxtaposed with the lives of the children working there, elevating this poignant film into a subtle essay on the impermanence of being.