Seeing a way to reassert control over her adult son’s life when he faces manslaughter charges, an affluent, upper-class Romanian woman sets out on a campaign of emotional and social manipulation to keep him out of prison, navigating the waters of power, corruption and influence.
The surprise winner of the Berlin International Film Festival’s top prize, the prestigious Golden Bear, this Romanian film is a dark skewering of the Romanian upper crust little seen in most Romanian New Wave films. A knock-out performance by Luminita Gherghiu guides this criminal family saga.