Chocolat
A young French woman returns to West Africa and reflects on her childhood in a colonial outpost in Cameroon, including her bond with the local servant, Protée. In those years, an emergency landing nearby unsettled the household, exposing buried tensions and repressed desires.
One of the great auteurs of cinema, Claire Denis marked her arrival with this breathtaking, semi-autobiographical masterpiece. Starring arthouse favorite Isaach de Bankolé, Chocolat sees Denis exhibit her characteristic eye for landscapes and male physicality amid the power dynamics of colonialism.