Choking Man
Jorge is an Ecuadorian immigrant who works as a dishwasher in a Queens diner. Constantly harassed by the restaurant’s manager, he yearns for romance with the new waitress, Amy. Hampered by his severe shyness, he finds himself caught between real life and a number of parallel fantasy lands.
What happens when a director with a career making blockbusters and music videos goes indie? The result is a probing, tender look at life in the diaspora, driven by the American Dream yet shown through the lens of magic realism. Soderbergh described it as “everything an independent film should be”.