Christiane F.
14-year-old Christiane lives with her mother and little sister in Berlin. Although she’s legally too young to enter the new disco the ‘Sound’, she asks a friend to take her. There she meets Detlef, who’s in a clique where everybody’s on drugs. Step by step she gets drawn deeper into the scene.
Before the scuzzy sex and narcotics of Kids, cinema’s wasted youth were here, in a grungy nocturne of 1970s West Berlin. Scandalous to audiences on its release and now a cult classic, this nightcrawler of a film falls into darkness fast—but not before slinking about to David Bowie’s rebel sounds.