Susana and Carlos have been married for ten years. To survive the current economic crisis, Carlos works all day. When Susana decides to leave him, her younger sister, Nora, films the separation for a school project. Meanwhile, Nora tries to save her own relationship with musician Jorge.
Just like cilantro and parsley, this lively romantic comedy brings pungent aromatic depth to its bed-hopping survey of marital crises in mid-’90s Mexico. Although blighted by distribution issues, it makes a riotous addition to the annals of New Mexican Cinema and won nine Mexican Academy Awards.