Circumstantial Pleasures
A feature-length animated collage in six episodes, Circumstantial Pleasures is a dazzlingly upcycled treasure trove of found materials. Utilizing a variety of surprising techniques—from cut-out and stop-motion to live-action—Lewis Klahr crafts an indignant mosaic of late-capitalist iconography.
A symphonic explosion of color and incantatory free-association welcomes us to the singular cinematic universe of avant-garde maestro Lewis Klahr. A sensorial triumph of form and political exasperation, this dynamic new work builds to the delirious intensity of an epic Scott Walker wig out.