Citadel
Filmed from the artist’s window during lockdown, short fragments from British Prime Minister Boris Johnson’s speeches relating to COVID-19 are combined with views of the London skyline.
Typically incisive and playful, Citadel is an urgent film of the COVID era. John Smith’s subversive city symphony, shot in confinement from his window, is profoundly critical of the status quo, responding with the director’s characteristic wit and humanity to the reigning chaos.