City of Pirates
Surrealist fantasy drama featuring three characters – a murderous and provocative, albeit angel-faced boy, a woman who may be his mother, and a man who may be the same boy.
Simply one of the best from the late Chilean exile fantasist and inexhaustible virtuoso Raúl Ruiz, his celebrated fantasy film City of Pirates is a hypnagogic hallucination that remains indescribable. You can only experience it—or better yet, dream it.