Claudette's Star
In Claudette’s Star, Ayo Akingbade recreates and documents her subjects’ encounters with art, literature and the “canon.” A commune between young artists and artistic legacies, that looks towards the future.
Using Claudette Johnson’s work as a launchpad for aesthetic interrogation, Ayo Akingbade forges a poetic dialogue between young artists and the legacies of their forebears. A rumination on art and representation, Claudette’s Star sees past, present, and future commingled in an ever-evolving archive.