Coffy
Coffy is a one-woman vigilante force, out to even the score with those who have hooked her sister on drugs. Using both her wiles and deadly weaponry, Coffy sets about ridding the streets of drug dealers, pimps, and deviants.
Sensuality and political consciousness are a two-piece set in Pam Grier-led blaxploitation films, and Jack Hill’s Coffy—a classic of the genre—is one such formfitting ensemble. A riot of stylish badassery, this vehicle for Grier’s talents seals its Black Panther anger with a glossy lipstick kiss.