Cold Meridian
The repeated rituals of an online performer have a transfixing effect on her viewers, in this short exploration of sensual audio visual stimulation. What starts as an exploration of tactility, addiction and control soon descends into a nightmarish dance performance where no rules apply.
Peter Strickland’s love affair with ASMR emerged with In Fabric and has only grown since. Seductively asking who is looking at whom, this eerily hypnotic short blends voyeurism, hair washing and dance as it dives into the strange, sensual pleasures of sonic textures—grab your headphones and succumb.