Come Drink with Me
With an iconic turn from Cheng Pei-Pei (Crouching Tiger, Hidden Dragon), this female-centric masterwork kickstarted the wuxia resurgence of the 1960s. Making astonishing use of confined spaces, director King Hu fashions a cinema of movement impelled by the balletic virtuosity of his leading lady.