Corporate Accountability
During Argentina’s dictatorship (1976 -1983), several civil accomplices contributed to repression and were never taken to justice. In 2015, a report was issued with cases of proven corporate responsibility. Jonathan Perel reads excerpts from the report in front of many of these companies’ factories.
In some brave films, pointing a camera amounts to an accusation. Jonathan Perel’s extraordinary documentary does exactly this. With the sinister atmosphere of clandestine detective work, this investigative film reveals the dark crimes of Argentina’s living history hiding behind present-day facades.