Correspondence
In a visual correspondence, two young, experienced filmmakers share little pieces of their lives and what has led them to tell the stories they tell and become the creators they are today. Personal reflections intermingle with realities which at times change the filmmakers’ perception of the world.
Ah, the magic of filmed epistolary exchanges! From Spain to Chile, award-winning directors Carla Simón (Summer 1993) and Dominga Sotomayor (Too Late To Die Young) lucidly correspond about memories, family and filmmaking, compellingly oscillating between soul-searching intimacy and political urgency.