Cosmopolis
Unfolding over a single cataclysmic day, a 28-year-old billionaire asset manager rides his tricked-out limo to get a haircut. Over the course of his journey, intimate encounters, grid-locked traffic, and the death of a rap star contribute to his reality melting away.
In this insidiously corrosive adaptation of Don DeLillo’s dystopian satire, Cronenberg offers a sharp critique of rogue capitalism. Starring an icy Robert Pattinson as a conspicuously rich trader unfazed by the apocalyptic chaos outside his limo, Cosmopolis ignited the actor’s arthouse career.