Cosmos
While not your typical anthology film, Cosmos does feature six stories from as many directors, woven together into an interconnecting whole. The most artful segment comes from an up-and-coming Denis Villeneuve, 25 years before he ventured into a less metaphorical cosmos with his adaptation of Dune.