Cousin Jules
An ode to rural France and the simple joys of life, this glorious masterpiece captures the daily routine and rituals of Jules, a blacksmith, living with his wife, Felice, on a small farm in the French countryside.
Dominique Benicheti’s undeservedly under-known documentary is a revelation. A truly original encounter with two people and a vanishing way of life, this portrait of a rural farmer and his wife was decades ahead of its time in immersing an audience in the working life of those too often unseen.