Cow
A portrait of the life of a dairy cow called Luma, this observational documentary unflinchingly chronicles its subject’s daily life, from grazing in green fields to giving birth, making milk and everything in between.
An astonishingly singular feat of sensorial cinema, Andrea Arnold’s first foray into nonfiction filmmaking finds yet another indelible heroine in Luma, a dairy cow. Resounding with transformative empathy for the inner lives of animals, this powerful documentary wears its loving heart on its sleeve.