Crimson Gold
In Tehran, a pizza deliveryman named Hussein carries out a robbery that ends in violence. Retracing the days leading up to the tragic event, Hussein is followed delivering through affluent districts. When an eccentric socialite gives him a taste of luxury, Hussein can no longer accept his status.
Working from a script by Abbas Kiarostami, Iranian maestro Jafar Panahi fashions a genre-adjacent thriller of ferocious intensity. Opening with an alarming heist sequence, Crimson Gold trawls the criminal underbelly of postwar Tehran for a fierce critique of the city’s socioeconomic divide.