Cry When it Happens
Los Angeles City Hall is reflected onto the window of the Paradise Motel. It serves as an anchor for this traversal through the natural expanse of California. Here, we discover a restrained psychodrama of play, loss, and the transformation of everyday habitats.
In Laida Lertxundi’s meditative short, the iconographies of Los Angeles—its deserts, blue skies, and motels—are at once tenderly observed and rigorously reappropriated. The image of a flickering monitor recurs, both indoor and outdoor, materializing the interventionist nature of creating visual art.