Crystal Swan
In 1990s Belarus, young Evelina dreams of moving to Chicago where she can pursue her passion for house music. However, obtaining a US visa proves difficult and, determined to flee the country, she takes the risk of buying a letter of employment from the black market.
The exuberant and stylish debut from Belarusian director Darya Zhuk cares little for 90s nostalgia, and instead is suffused with vivid sympathy, wry humor, and a heartfelt touch. Equal praise is due Alina Nasibullina, who fully embodies a young woman’s desire to change her life. A winning film.