Cuatro paredes
Karla arrives in Tijuana, Mexico to stay at her estranged aunt’s house a year after her father’s death. In this moment of solitude and calm, she looks up, down, inward and outward through the transpositional alchemy of text and is reminded that speaking to oneself feels like a vital human practice.
World premiere! American independent filmmaker Matt Porterfield (Sollers Point) leaves his native Baltimore for a luminous Mexican sojourn featuring the rising star Barbara López. Get lost in this alluring chamber piece where words gracefully come to life and fill the edges of the screen.