Damiana Kryygi
Damiana Kryygi is about a girl of the Aché ethnic group who survived the slaughter of her family by white settlers and became an object of anthropological study in the Museum of Natural Sciences of La Plata.
This polemic on colonialism and its many victims honors the titular Damiana Kryygi, a young girl who suffered a tragic fate at the hands of settlers. A work at once apart from the New Argentine Cinema which precedes it while also sharing similar political ambitions.