Dancing Othello
The film explores the moment of imaginative intersection of two seventeenth century classical artistic tradition- Shakespearean tragedy and South Indian dance form – Kathakali. Giving birth to a hybrid performance merging the epitome of English literature and the quintessence of Indian art.
An abstract portrait of a unique artist who fuses Indian classical dance form Kathakali with Shakespearean drama, Dancing Othello offers quirky musings on India’s colonial past. Arjun Raina’s spectacular performance leaves a lasting impression in this inventive short.