Darkened Room
Wielding his mini-DV camera like a paintbrush, David Lynch enters the realm of digital filmmaking. Made one year after Mulholland Drive, but looking ahead to the lo-fi experimentation of Inland Empire, Darkened Room sees the filmmaker—and his ecstatic close-ups—mapping a new aesthetic frontier.