As news from the Vietnam War blares over the radio, David Holzman (L.M. Kit Carson) unloads comic-neurotic monologues to his 16mm camera. When his relationship goes south, he retreats further into the world of celluloid. A landmark mockumentary from the rebel 60s.
A classic cult film of the 60’s, Jim McBride’s landmark “mockumentary” lives on today as a bizarro comedy, a diabolical puzzle, and a shrewd satire of the idea that film can ever tell the truth. It’s a major dispatch from the American underground, and echoes of it can still be felt. In HD.