Dazed and Confused
A group of rowdy teenagers in Austin, Texas, celebrate their last day of high school in 1976. The graduating class heads for a popular pool hall and joins an impromptu keg party. Meanwhile, the incoming freshmen try to avoid being hazed by the seniors, most notably the sadistic bully Fred.
An incomparable ensemble—ranging from Matthew McConaughey to Parker Posey—drives agreeably loose plotting through a day in the life of the American teenager in Linklater’s cult classic. Though made in ’93 and set in ’76, Dazed and Confused remains peerless on the subject of high school & rock music.