Dead Knot
Desire is torture (literally) in Sek Kei’s astonishingly modern mood piece, a transgressive dissection of fraught queerness written by—and starring!—a young John Woo. Immersively filmed in throbbing 16mm, and soundtracked to yearning flamenco twangs, Dead Knot broods with tormented passion.