Dead Ringers
Identical twin gynaecologists Beverly and Elliot Mantle routinely trade each others’ identities, lives and even lovers. This ability leads them to a shared relationship with a well-known actress and, ultimately, a physical and psychological tailspin that sends them both to the brink of madness.
This expressionist masterpiece from David Cronenberg transposes his career-long preoccupation with bodily disintegration into the realms of the psychological. Featuring a career-best Jeremy Irons in (literally) twin roles, Dead Ringers is a profoundly moving tale of separation anxiety and despair.