Dead Souls (Part 1)
In Gansu Province, northwest China, lie the remains of countless prisoners abandoned in the Gobi Desert sixty years ago. Designated as ultra-rightists in the Communist Party’s Anti-Rightist campaign of 1957, they starved to death in the reeducation camps. The film invites us to meet these survivors.