Deadlock
A contemporary of German New Wave filmmakers Werner Herzog and Wim Wenders, the too-underrated Roland Klick remains a director to discover. Fully embracing genre, this bracing neo-western cult classic, starring the great Mario Adorf and soundtracked by Can, is the perfect place to start.