Dealer
Can is a small-time dealer for drug boss Hakan in Kreuzberg, Berlin’s tough Turkish neighborhood. Fed up with his life, Can sees a bright new beginning for himself and his family when Hakan offers him a bar to run. But Can has little control over the pressures that gradually build up around him.
While other European crime films of the 1990s such as La Haine and Pusher depict illegality in the Scorsese style, in the second film of his airy and bright “Berlin Trilogy”, Thomas Arslan resists making the day-to-day existence of a low-level drug dealer any greater or grittier than it already is.