Death in the Garden
Amid a revolution in a South American mining outpost, a band of fugitives—a roguish adventurer, a local sex worker, a priest, an ageing diamond miner and his deaf-mute daughter—are forced to flee into the jungle. They wander desperately, lured by one deceptive promise of salvation after another.
Shot in brilliant Eastmancolor, Death in the Garden is one of Luis Buñuel’s most overlooked gems: a pulsating, far-side-of-the-world adventure film alive with the master’s surrealist gestures and subversive attitude. The star-studded cast includes Simone Signoret and Michel Piccoli.