Deception
Philip is a famous American writer living in exile in London. His mistress comes regularly to see him in his office, a refuge for the two lovers. They make love, argue, reconcile, and talk for hours—about the women who mark out his life, sex, antisemitism, literature, and remaining true to oneself.
Arnaud Desplechin brings a seductive blend of intellectual and carnal passions to this riveting adaptation of Phillip Roth’s eponymous novel. A mesmerizing literary concoction of sex, love, and loyalty made even more bewitching by Léa Seydoux’s luminous performance.