Degas et moi
In his Parisian apartment, elderly Edgar Degas lives as best he can, painting, walking, cooking. He talks about his passion for drawing, his fear of becoming blind, and remembers the time he spent his days at the dance hall of the Paris Opera.
Through a kaleidoscopic lens of perspectives, filmmaker Arnaud des Pallières mounts a complex portrait of Edgar Degas in this poetic short. Starring Michael Lonsdale as the eponymous impressionist, Degas et moi forges a dialogue between the arts, while foregrounding the artist’s problematic legacy.