Dementia 13
After John Haloran dies, his wife Louise realizes she won’t inherit anything once Lady Haloran passes. To secure her share, she fakes a letter from John, claiming he’s away on business, and travels to the family estate in Ireland. Her plan to ingratiate herself into the family quick unravels.
Produced under the tutelage of Roger Corman, this eerie 1963 B-movie is the schlocky debut of none other than Francis Ford Coppola! A low-budget Gothic horror about family and entrapment, which wears the influence of Bava and Hitchcock, Dementia 13 shows what would become his trademark obsessions.