Alice works in a callcenter in the outskirts of Zurich. Inspired by her job, she calls lonely grandmothers pretending to be their granddaughter in urgent need of money. As she quickly makes a fortune, we see the various places and people that are all strangely connected to Alice’s deed.
With unsettling framing and a drab colour palette, this subversive satire comically extracts from an absurdist storyline the growingly alienating nature of Western societies. Widely acclaimed on the festival circuit, the film won top awards at the Locarno and Edinburgh film festivals.