Actor Sterling Hayden found himself cooperating with the House Un-American Activities Committee in 40s and 50s Hollywood. This film tracks the restless actor’s search for meaning, his discomfort with Hollywood’s easy money and the circumstances that led to his naming names through re-enactments.
Sterling Hayden was a great actor and many other things: A ship’s captain, a WW2 OSS agent, a heartthrob, and a friendly witness at the HUAC hearings. This unique biopic takes a brilliantly analytical approach to this multi-faceted person, looking back at Straub-Huillet and forward to I’m Not There.