Description of a Struggle
Named for a Kafka short story, this Chris Marker feature carries on in his usual mixed-media, scrapbook style. Deftly moving from one idea to another, exploring the communication between several simultaneous narratives, Marker leaves us with a whole ethnography of the young state of Israel.