With stellar effects work by Sadamasa Arikawa—taking over from the fabled Eiji Tsuburaya—Destroy All Monsters! dazzles with its primary-colored cataclysms. Climaxing with a fierce battle between kaiju rivals, this barnstorming sequel loads its spectacle with a sharp critique of colonial oppression.