Dheepan
A Tamil fighter, along with a woman and a child posing as his wife and daughter, flee war-torn Sri Lanka and land in a Paris suburb blighted by drugs, hoping for them all to claim asylum in France. Working hard to build a new life and home, he nevertheless finds inescapable violence all around him.
This Palme d’Or winner depicts with visceral veracity the struggles of migration and integration due to political exile. With his signature gritty, realist style, Jacques Audiard incorporates hope, love and suspense in the sordid backdrop of a Parisian suburban ghetto—with a score by Nicolas Jaar.